Keurmerken en certificering

ISO certificering

Bouwcenter Filippo gaat voor kwaliteit. Wij hechten waarde om een zo hoog mogelijke kwaliteit te bieden aan klanten, medewerkers, omgeving en milieu. Het toepassen en laten certificeren van kwaliteitsnormen maakt dit mede mogelijk.

Vandaar dat Bouwcenter Filippo ISO 9001:2008 gecertificeerd is, certificaat nummer NL 6522. De internationale standaard voor kwaliteitsmanagementsystemen.

Acht principes

ISO 9001:2008 is op gebaseerd op een achttal principes:

  1. klantgerichtheid
  2. leiderschap
  3. betrokkenheid van de medewerkers
  4. procesbenadering
  5. systeembenadering van managen
  6. continue verbetering
  7. besluitvorming op basis van feiten
  8. win-win relaties met leveranciers

Keurmerk Kwaliteit Keukenbranche

Aan het Keurmerk Kwaliteit Keukenbranche kan de consument een keukenzaak herkennen waar je met een gerust hart een keuken kunt kopen.

Jaarlijks worden, via een representatieve steekproef een vastgesteld aantal klanten door een onafhankelijke stichting (Stichting Kwaliteitsbevordering Keukenbranche) geïnterviewd naar hun ervaringen met Filippo. Daarbij komen alle aspecten van het kiezen en kopen, maar ook van de montage en het nakomen van eventuele service aan de orde.

Alleen keukenzaken die op nagenoeg alle punten van de uitgebreide vragenlijst ruim voldoende scoren, krijgen voor dat jaar het keurmerk. De lat wordt daarbij bewust heel hoog gelegd. Een keuken koop je immers niet elke dag. En als consument wilt u terecht weten met wie u daarvoor in zee gaat. Filippo doet elk jaar mee en is dit jaar wederom geslaagd en heeft het diploma voor onze klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid ontvangen (een diploma waarvoor we elk jaar weer opnieuw examen doen).

  • Consument kan klantvriendelijke en betrouwbare keukenzaken herkennen
  • Filippo is getoetst op kiezen, kopen, montage, nakomen van afspraken en service
  • Alleen bedrijven die een ruime voldoende scoren ontvangen het diploma
  • Elk jaar doen de deelnemende bedrijven opnieuw examen