Blogs | juni 2020

Rene Lust

30 juni

Mats, “we want more”

Mats was zanger tijdens de opening van ons pand in Beverwijk. Voor ons de start van een nieuw tijdperk.

 

Bij de opening wilde we het liefst een regionale zanger, al snel kwamen we bij Beverwijker Mats van der Zon uit, zo jong als hij toen was 17 timmerde deze jongeman al een tijd aan de weg. Hing er ergens een poster van een lokaal evenement viel het op als de naam van Mats er niet op stond.

Mats zijn familie kennen we al jaren, zijn overgroot vader startte een bouwbedrijf, opa Hen was klant en vader Ed komt ook al jaren over de vloer. Soms nemen we met Ed even een bak koffie en dan kan hij vol trots over Mats vertellen.

Mats is al lang met muziek bezig. Bij afscheid van groep 8 deed iedereen mee aan de playbackshow maar Mats zong live, “krijg toch allemaal de ko….”

En dan zomaar met het maximaal aantal stemmen door naar de halve finale “we want more”. Mats was de afgelopen jaren zoekende geweest naar waar hij voor stond, zo hoorde wij in het filmpje voor zijn optreden. Nou Mats stop met zoeken, je hebt jezelf gevonden, daar stond met toch een vent! 

Hoever hij gaat komen weten we nu nog niet en dat maakt niet uit, blijf met plezier zingen zorg dat het geen “moeten” wordt.

Wij mogen morgen weer naar ons werk en we zullen Mats blijven volgen, “Hé dat is Mats die heeft bij onze opening gezongen”.

Daar loopt Ed net binnen, “koffie Ed?’

 

26 juni

Witte of zwarte, Piet?

“Goedemorgen Bouwcenter Filippo met René”

“Met Piet, verkopen jullie kranen?”

“Zeker, witte en zwarte Piet” 

“Dat is mooi, kunnen jullie er 30 leveren”

“Zal het even aan collega Ger vragen” “Ger hebben wij 30 kranen?”

“Witte?”

“Nee Ger, zwarte!”

“Voldoende” Ze zijn per 4 verpakt, wil de klant meer of minder kranen?”

“Piet wil je er 28 of 32?”

“Kan je er morgen 32 brengen aan de Suriname straat?”

“Geen probleem Piet, wat voor naam mag ik op de bon noteren?”

“Piet Zwart, doe er wat extra kraanrubbertjes bij?”

“Zal het even navragen aan collega Johan” “Johan hebben wij nog kraanrubbertjes?” 

“Waar liggen die?”

“Johan, Derk z’n tafel!” 

“Zie ze niet”

“Goed zoeken, zit op een andere plek!” “We kunnen geen nee zeggen” “ Piet Zwart wordt er quasi-enthousiast van als we ze hebben”

“Hebbes”

“Piet we gaan het regelen”

“Top, kan ik zwart betalen?”

“Slechte grap Piet gaat bij ons niet lukken, spijt me, sorry”

“Sorry hoeft echt niet, daar kan jij niets aan doen, krijg ik dan een speciale prijs bij 32 kranen, wat is je inkoop?”

“voor ons is dat inside informatie” “binnenkort is er een benefit concert, daar krijg je 2 vrijkaartjes voor”

“Leuk trek ik mijn nieuwe blouse aan”

“bedankt Piet”

Telefoon gaat weer “Nog even met Piet, bestelling gaat niet door, misschien na de zomer weer, sorry!”

 

22 juni

Paul de Meeuw

Over het algemeen kunnen we redelijk naast elkaar leven of eigenlijk moet ik zeggen onder en boven elkaar. Wij op de begane grond en deze witte vliegende lawaaierige alleseters op 't dak.

Zeker in de broedtijd krijgen onze snateraars toch wel erg veel last van territoriumdrang en vallen iedereen en alles aan wat ze als gevaar zien. Social distancing hebben ze nog nooit van gehoord en we kunnen het beter hebben over asocial distancing. De hele dag worden we getrakteerd op duikvluchten, luid gekrijs en nog altijd geven ze onze pas gewassen auto’s de volle laag.

Een heel enkele keer komen zij toch iets te veel in onze wereld en proberen ze een vlucht uit in onze shop. Daar is onze shop niet op gebouwd vooral omdat de binnen en buiten kant worden gescheiden door een glazen pui. We vermoeden dat onze meeuw, voor de gelegenheid hebben we hem Paul genoemd, onder weg was naar de regenboog, vlieg met me mee naar de…….

“Boem is ho” met enige voorzichtigheid heeft collega Rob onze Paul weer naar zijn eigen habitat gebracht.

Mocht u binnenkort bij ons op de vestiging komen en denken “ik zie ze vliegen” het ligt niet aan u. Onze Paul krijst en duikt weer als vanouds en ook onze auto’s weet hij weer vakkundig te torpederen, schijtbeesten, maar dat mag je alleen maar denken tegenwoordig.

(Klik op de foto om het filmpje te bekijken.)

 

 

15 juni

Eddy, Ed en weer Eddy

Eddy komt al bijna 30 jaar bij onze vestiging in Beverwijk. Zijn core business is verlijmen van kalkzandsteen. Een graag geziene klant die altijd een praatje klaar heeft en die we in de jaren van Eddy naar Ed zagen veranderen (maar we bleven hem Eddy noemen) met zijn behoorlijke postuur en  luide stem komt er echt iemand binnen.

“Hé, Ruud, je moet eens goed luisteren!” Alle collega’s kijken enigszins geschrokken naar de balie. “Goed geregeld gister, dank je!” dat is Eddy. En met een lach op ieders gezicht ging men weer aan het werk.

Eddy trouwde met Jacqueline, 4 augustus al weer 25 jaar. Op 16 oktober paste zij de trouwjurk nog eens, deze paste precies bij Eddy zijn pak was dat anders en zat zo’n 60 extra kilo in de weg. Nu hadden ze nog even tot het 25 jarige jubileum en besloot Ed dat hij zijn pak ook weer moest passen tijdens hun zilveren jubileum.

Per keer dat hij bij ons kwam zagen we hem magerder worden en werden we bijgepraat over zijn gewicht, van 145.6 kg ging hij in rap tempo naar 93.6 kg, nog 3.6 kg te gaan tot het streef gewicht. Nadeel was wel dat zijn overall niet mee kromp. Daarom hebben wij hem maar een nieuwe passende gegeven.

En daar staat hij nu in zijn nieuwe en oude overall.

De oude overall bewaard hij als aandenken.

Eddy we zijn trots op je.

 

8 juni

Wat is erger dan een slechte recensie?

Laat ik stellen dat wij ook wel eens een fout(je) maken. De meeste mensen hebben vooral de behoefte om zaken met elkaar te delen wanneer iets slecht is. Begrijpelijk want het lucht even op om iets van je af te schrijven.

Het digitale tijdperk geeft ons ook een enorm platform om zaken te spuien. Let wel op waar je een boodschap achter laat. 

In deze blog heb ik er al eens eerder aandacht aan besteed er zijn 2 Bouwcenter Filippo’s die verder niets met elkaar te maken hebben. Wij in het westen en de ander in het oosten en hebben toevallig dezelfde naam. Niet iedere Jan Janssen heeft ooit de tour de France gewonnen!

Nu kan ik me de vergissing van de recensie schrijvers best voorstellen maar geef je aan dat ze verkeerd zitten neemt men weer niet de moeite om de recensie weg te halen, jammer. Het goede nieuws is dat deze recensies niet anoniem geschreven kunnen worden.

Misschien wil je, als je zaken met ons hebt gedaan de moeite nemen om een recensie over ons te schrijven via de onderstaande link. Er zal ook best een mindere tussen kunnen zitten... maar als de recensie voor het juiste bedrijf geplaatst wordt dan kunnen we er alleen maar van leren.

Vertel ons wat je van ons vindt
Recensie op de facebook