Aanleverspecificaties

Redactioneel

Bij Bouwcenter zijn er meerdere mogelijkheden om een redactioneel item onder de aandacht te brengen, namelijk:

  • Triggertekst in de folder met afbeelding en url – de triggertekst zal geschreven worden door Bouwcenter, om ervoor te zorgen dat dezelfde schrijfstijl wordt gehanteerd. De url zal linken naar een contentpagina op Bouwcenter.nl.
  • Contentpagina – dit zal altijd in combinatie zijn met een social post en item in de nieuwsbrief.
  • Social post – url naar de contentpagina, de tekst zal geschreven worden door Bouwcenter en geplaatst worden op Facebook en LinkedIn.
  • Item in de nieuwsbrief – url naar de contentagina, de tekst zal geschreven worden door Bouwcenter.

 

Wat moet je aanleveren voor een contentpagina?

# Afbeeldingen

  • 1 sfeerafbeelding met de minimale afmeting 1920x500 px, dit zal gebruikt worden als header op de contentpagina en hoofdbeeld op de overige kanalen.
  • Overige afbeeldingen mogen productfoto’s of sfeerfoto’s zijn. Deze afbeeldingen mogen ook kleiner zijn. Hier staat geen maximum of minimum aantal afbeeldingen voor. We zullen namelijk altijd bekijken hoe de pagina er het mooiste uit komt te zien, waardoor we misschien niet alle afbeeldingen zullen kunnen gebruiken.

# Video

  • Indien beschikbaar en passend bij het onderwerp. Graag het originele bestand en zo groot mogelijk. Bestandstype heeft geen voorkeur. Maximaal 20 seconden indien het gaat om een video voor narrowcasting.

# Tekst

  • Optie 1: De tekst wordt compleet aangeleverd. Wij zullen de tekst ook controleren en aanpassen waar nodig. Maximaal 500 woorden.
  • Optie 2: Bouwcenter schrijft de tekst. Hierbij is uiteraard input nodig, zoals een duidelijk onderwerp en genoeg tekstuele informatie. Dit kan in de vorm van een pdf, url of een combinatie hiervan.
  • Wij behouden altijd de mogelijkheid om de tekst aan te passen, zodat het in de Bouwcenterstijl past.

 

NARROWCASTING

Hierbij meer informatie voor de Narrowcasting schermen bij Bouwcenter.

# Video

Voor video hanteren wij het volgende:

  • Hd-kwaliteit
  • Resolutie 1920 x 1080
  • Bestandstype: MP4 of AVI
  • Maximaal 20 seconden

Slideshows van bijv. foto’s ook op minimaal hd- resolutie (1920x1080) en een PowerPoint slideshow aanleveren als vide (AVI bijvoorbeeld)

# Statisch beeld

Voor een statisch (stilstaand) beeld in onze Shop dient de exacte afbeelding in 2 afmetingen aangeleverd te worden per:

  • 1920 x 975 px (hd kwaliteit). Indien niet exact passend wordt de afbeelding aan de zijkanten bijgesneden tot het juiste formaat.
  • 1360 x 576 px

Voor een statisch (stilstaand) beeld in onze Showroom dient de exacte afbeelding ook in 2 afmetingen aangeleverd te worden per:

  • 1920 x 1080 px
  • 1360 x 768 px

Houd voor beide afmetingen bij de Showroom rekening met het vrijhouden van 65 pixels aan de onderkant voor onze newsfeed. De afbeelding kan wel doorlopen, maar plaats hier geen essentiële informatie.

# TIPS

  • Houdt de boodschap kort en krachtig
  • Gebruik niet teveel tekst
  • Bewegend beeld is altijd aantrekkelijker en heeft meet attentiewaarde
  • Maar overdrijf ook niet met allerhande PowerPoint animaties
  • Zie het als een medium met korte attentiewaarde voor promotie, niet als medium om een hele uitleg of presentatie op te geven.

# Hoe of waar aanleveren?

Je materiaal kun je dan het beste aanleveren aan marketing@bouwcenter.nl o.v.v. de leveranciersnaam, locatie en periode dat het op onze schermen moet draaien.

Terug naar de homepage voor leveranciers

Marketingplan aanleveren

Lever je plan voor het komende jaar in bij Bouwcenter Marketing.

Aanleveren

Thema's & tijdschema

Bekijk hier de thema's en het tijdschema van 2022.

Lees het hier

Aanvragen magazine

Vraag hier het magazine aan en wij sturen het naar je op. Zo kun je het makkelijk nog eens doorbladeren.

AANVRAGEN